Komunikācija ar otru cilvēku


Šoreiz nolēmu uzrakstīt nelielas pārdomas par komunikāciju ar apkārtējiem cilvēkiem, jo zinu, ka dažiem tas noteikti noderēs. Kā zināms, komunikācija dalās vairākos līmeņos, tā varbūt informācijas apmaiņa, emociju apmaiņa, vai vienkārši komunikācija komunikācijas pēc, jo svarīgākais ir pati sarakste vai saruna. Pirmais komunikācijas veids tiek izmantots ar lielāku cilvēku loku: paziņām, kolēģiem, attāliem radinikiem, kaimiņiem un nejaušiem sarunu biedriem. Otrais komunikācijas veids ir ar daudz šaurāku cilvēku loku, tie var būt draugi, tuvi radinieki vai nejauši cilvēki, ar kuriem esi tajā brīdī uz viena viļņa. Savukārt trešais komunikācijas veids parasti var būt vienlaicīgi ar vienu vai dažiem cilvēkiem, šis komunikācijas veids ir visintīmākais.

No šejienes seko komunikācijas ētika. Kad starp cilvēkiem notiek informācijas apmaiņa, svarīgi ir ievērot pieklājību. Lietot izsvērtas frāzes, nepāriet uz personībām, bet aizstāvēt pašu ideju. Pirmās komunikācijas ietveros var dalīties ar pieredzi, izglītot, apspriest un plānot. Šajā gadījumā mēs esam ļoti šauros uzvedības rāmojos un tādos mums arī jāpaliek, ja vēlamies, lai ar mums turpinātu komunicēt.

Tajā pašā laikā apmaiņa ar emocijām, kas notiek ar tuviem cilvēkiem, var būt neformāla, tā var būt ar žargona vārdiem, jokiem vienam par otru, zobošanos utt, jo svarīgākais ir nevis informācija, bet gan emocijas, ko rada vārdi vai teikumi. Tā noteik starp tuviem cilvēkiem. Piemēram, man ir draugi, ar kuriem apspriežam politskos notikumus sarkastiskā formā. Svarīgākais ir nevis pati ziņa, bet gan izteiksmes forma, kā ziņa tiek pasniegta. Bieži tiek piedomāts klāt, lai raisītu pēc iespējas lielāku izbrīnu, un abas puses, protams, par to zina, un ņem to vērā.

Savukārt komunikācija komunikācijas pēc ietver abus iepriekšējo komunikāciju veidus, tur var būt gan informācija, gan joki un fantāzijas, tomēr pats svarīgākais šeit ir pati komunikācija un abiem cilvēkiem nav svarīgi, par kādu tēmu tā norisinās noteiktā brīdī, jo svarīgi ir sajust saikni ar otru cilvēku.

Veicot komunikāciju ar jebkuru cilvēku, svarīgi ir saprast, kurā līmenī un posmā tu atrodies, lai turpinātu veidot pareizas frāzes un ievērot noteiktās komunikācijas noteikumus, tajā skaitā pieklājības normas. Ja kāda no pusēm sāk komunicēt pēc cita veida komunikācijas noteikumiem, tad parasti otra puse pārtrauc komunikāciju, uzskatot, to par aizskarošu vai nelietderīgi un garlaicīgu.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.